نوشته شده توسط : سید مرصاد دبیری

مدارک ثبت برند مدارک لازم جهت ثبت برند عبارتند از: شخص حقیقی: کپی شناسنامه، کارت ملی،کپی کارت بازرگانی (در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد) ،کپی مجوز فعالیت(جواز تاسیس،پروانه ی بهره برداری،پروانه ی ساخت،جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی) شخص حقوقی: کپی شناسنامه،کپی کارت ملی،کپی روزنامه ی تاسیس و آخرین تغییرات شرکت(از آخرین تغییرات شرکت نباید بیش از دو سال گذشته باشد) ،کپی مجوز فعالیت(جواز تاسیس،پروانه ی بهره برداری،پروانه ی ساخت،جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی) ،کارت بازرگانی(در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد) لازم به ذکر است در صورتی که در تصویر علامت یا نام مورد نظر شما جهت ثبت،کلمه یا حروف لاتین استفاده نشده باشد،ارائه ی کارت بازرگانی الزامی نخواهد بود. مراحل ثبت برند ابتدا به پایگاه اینترنتی به آدرس ir.ssaa.sherkat ( سامانه ثبت علامت تجاری)مراجعه نمایید. در بخش سمت چپ به قسمت مرکز مالکیت معنوی مراجعه کنید.بعد از آن در قسمت خدمات الکترونیک به اداره ثبت علائم تجاری رفته و سپس از قسمت اظهار نامه ی الکترونیکی به کادراول ثبت اظهارنامه علامت مراجعه نمایید. با انتخاب گزینه ی موافق هستم ، مراحل ثبت اظهارنامه به شما نشان داده خواهد شد. وارد بخش اول( ورود اطالعات اظهارنامه) شوید. با انتخاب نوع اظهار نامه ، گزینه افزودن مالک را انتخاب کنید.با توجه به نوع شخص ( حقیقی یا حقوقی ) مراحل را به زبان فارسی تکمیل نمایید. در قسمت ورود اطلاعات مشخصات فردی که به عنوان ابللاغ گیرنده در نظر گرفته شده است وشماره تماس وی وارد سامانه می شود که رمز و ابلاغیه های بعدی به این شماره پیامک می گردد.در مرحله ورود اطلاعات وکیل یا نماینده قانونی : اگر فردی برای ثبت برند خود به وکیل مراجعه نماید و”درخواست کننده وکیل باشد گزینه ” وکیل دادگستری ” انتخاب می شود و در غیر این صورت با انتخاب گزینه” یکی از مدیران ” یک نفر از میان شرکاء یا مدیران شرکت به عنوان متقاضی ثبت برند معرفی میگردد.در بخش انتخاب کالا بر اساس مجوزهای موجود: در صورت مطلع بودن از شماره طبقه کالای درخواستی عنوان “شماره کالای درخواستی را می دانم ” را گزینش کرده در غیر این صورت گزینه دوم را انتخاب نمایید و نام محصول را واردمی نمایید تا طبقه مربوط به آن محصول برای شما مشخص شود. در این مرحله به مدارک ذکر شده برای ثبت برند آپلود می گردد و در سامانه قرار می گیرد. نکته :اگر تعداد مدارک بیشتراز فایل های مشخص شده برای بارگذاری بود با انتخاب گزینه ” افزودن ضمائم اختیاری ” می توانیم مدارک بیشتری را بارگزاری کنیم. واریز هزینه اولیه ثبت برند از طریق اینترنت و دریافت شماره اظهارنامه و رمز مورد نظر از طریق شماره تماس فرد ابلاغ گیرنده . قوانین ثبت برند بررسی اظهارنامه صرفاً بر اساس اولویت زمان ثبت آن ها در سامانه می باشد. لذا حضور متقاضیان محترم در اداره تاثیری در فرآیند انجام کار ندارد. پس از تکمیل فرم مربوطه توسط متقاضی در سامانه اداره ی مالکیت صنعتی ،اظهارنامه را از لحاظ انطباق با شرایط و مقررات مندرج در این قانون بررسی می کند. در صورتی که اداره به دلیل رعایت الزامات قانونی و عدم وجود مشابه و یا عین برند درخواستی ، علامت را قابل ثبت بداند ، اجازه ی انتشار آگهی مربوط به آن را صادر می کند و در صورتی که در مدارک ارسالی و یا تنظیم محتوای اظهارنامه نقصی وجود داشته باشد ابلاغیه ی رفع نقص می فرستد.ابلاغیه ی رد اظهارنامه نیز زمانی اتفاق می افتد که در عنوان و یا تصویر علامت ،الزامات قانونی رعایت نشده باشد یا اینکه پس از بررسی مشابه و یا عین علامت درخواستی برای کالاهای مورد نظر شما، قبلاً به نام شخص دیگری ثبت شده باشد وحالت دیگر نیز ممکن است زمانی پیش آید که بخشی از کالاها و یا خدمات قابل ثبت نباشد که در این صورت ابلاغیه ی رد بخشی از موارد خواسته شده در اظهارنامه صادر می شود. در ضمن ،تاریخ ابلاغیه ای که در خلاصه پرونده رویت می شود به منزله ی تاریخ ابلاغ قانونی تلقی می شود. لذا چنانچه گفته شد ، اداره ی مالکیت صنعتی ،اظهارنامه را از لحاظ انطباق با شرایط و مقررات مندرج در این قانون بررسی می کند و در صورتی که علامت را قابل ثبت بداند ، اجازه ی انتشار آگهی مربوط به آن را صادر می کند. لازم به یادآوری است مطابق قانون ، ثبت برند اختیاری است ، مگر در مواردی که دولت آن را اجباری نماید. تبصره ی ماده ی یک قانون ثبت ،ثبت علائم و اختراعات مواردی را که دولت ، داشتن و ثبت علامت تجارتی را که اجباری و از قاعده ی فوق مستثنی دانسته اعلام کرده و در اجرای این تبصره تصویبنامه ی مورخه 3/2/28 هیئت وزیران ثبت علائم کالاهای زیر را اجباری کرده است:داروهای اختصاصی (اسپسیالیته)مورد استعمال طبی یا بیطاری ،مواد غذایی که در لفاف و ظروف مخصصوص باشند ،نوشیدنی ها و آب های گازدار ،لوازم آرایش که برای استعمال مستقیم بر روی پوست انسان به کار می رود. طبق قانون اظهارنامه ی ثبت برند به همراه نمونه علامت و فهرست کالاها یا خدماتی که ثبت برند برای آن ها درخواست شده و بر اساس طبقه بندی قابل اجرا یا طبقه بندی بین المللی باشد به اداره ی مالکیت صنعتی تسلیم می شود. پرداخت هزینه های ثبت علامت، بر عهده ی متقاضی است و تمامی هزینه ها برای اظهارنامه با مالک ایرانی فقط از طریق همین سامانه قابل پرداخت است. لذا امکان ثبت درخواست هایی که هزینه ی مربوطه در بانک پرداخت شده باشد وجود ندارد. https://www.saadatsabt.com



:: برچسب‌ها: https://www , saadatsabt , com ,
:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سید مرصاد دبیری

بارگذاری مدارک ثبت برند جهت ثبت برند با توجه به ثبت نام اعضای حقیقی و حقوقی مدارک متفاوتی احتیاج است که در ادامه مطالب به مدارکثبت برند اشاره شده است ، بعد از بارگذاری مدارک کارشناسان اداره ثبت مدارک شما را بررسی می کنند و در کارتابل اداره ثبت به شما نتایج را گزارش می دهند. https://wwww.saadatsabt.com



:: برچسب‌ها: https://www , saadatsabt , com ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سید مرصاد دبیری

شرکت‌های دولتی شرکت‌های دولتی در ایران به موسساتی اطلاق می‌شود که بیش از ۵۰٪ سهام آنها در اختیار دولت، ارگان‌ها یا نهادهای دولتی باشد. برخی از این موسسات با وجود اینکه نام شرکت را یدک نمی‌کشند مانند شرکت‌ها دارای اساسنامه، هیئت مدیره (هیئت امنا)، مدیر عامل و تمامی ارکان شرکت هستند و تحت قانون تجارت فعالیت می‌کنند. بدیهی است فروش اوراق مشارکت، عرضه سهام مشارکتی، دست به دست شدن سهام در بورس بین نهادهای دولتی یا در رهن قرار گرفتن بخشی از دارایی بابت وام، عرضه سهام تلقی نمی‌شود.به هر حال در ایران تعریف جامعی از این شرکت‌ها وجود ندارد تقریباَ تمامی شرکت های دولتی در قالب شرکت سهامی به ثبت می رسند.یکی از تفاوت های این شرکت ها با شرکت های تجاری به بحث بازرس و حسابرس در شرکت های دولتی است.در شرکت های تجاری بازرسین به وسیله شرکا انتخاب می شوند.تنها در شرکت های سهامی عام این بازرسان باید از میان فهرستی انتخاب شوند که هر ساله از جانب وزارت امور اقتصادی و دارایی منتشر می گردد،اما در شرکت های دولتی وظایف بازرس قانونی و امور حسابرسی بر عهده سازمان حسابرسی می باشد. در همین ماده آمده که در تمام شرکت ها،موسسات و دستگاه هایی که مجموع بیش از 50 درصد سرمایه متعلق به شرکت های دولتی می باشد امور مربوط به بازرسی و حسابرسی باید توسط سازمان انجام پذیرد. ماده واحد مصوب 25/12/1350،کلیه شرکت هایی را که بر اساس قانون خاص،از طریق سرمایه گذاری دولت یا شرکت ها یا موسسات دولتی یا وابسته به دولت یا موسسات خارجی،تشکیل شده یا بشود،اعم از اینکه اکثریت سهام آن ها متعلق به دولت یا شرکت ها یا موسسات مذکور باشد یا نباشد،تابع حکم مقرر در ماده 300 فوق الذکر قرار می دهد. نمایندگی سهام دولت در مجامع عمومی شرکت های دولتی،به عهده وزیر مسئول و وزیر امور اقتصادی و دارایی و یک یا چند وزیر دیگر که با تصویب هیات وزیران معین می شوند،یا نمایندگان آنان خواهد بود.نمایندگان سهام دولت در مجامع عمومی شرکت های دولتی،مجاز هستند از نظر تسریع در انجام امور شرکت،بر اساس ضوابطی که از طرف هیئت وزیران معین خواهد شد،قسمتی از اختیارات خود را که لازم می دانند ،جز در موارد خط مشی کلی افزایش یا کاهش سرمایه و تصویب بودجه و ترازنامه،به وزیر وزارتخانه ای که شرکت مربوط وابسته به آن می باشد و به عنوان رئیس مجمع عمل خواهد کرد،واگذار نمایند.تفویض اختیار،برای دوره محدود و حداکثر تا تاریخ تشکیل جلسه بعدی مجمع عمومی خواهد بود و تجدید واگذاری آن اختیار،بلامانع است. برای نمونه شرکت های دولتی،می توان از "شرکت های کشت و صنعت"،"بیمه مرکزی ایران" و شرکت های مختلف بیمه نام برد. https://www.saadatsabt.com



:: برچسب‌ها: https://www , saadatsabt , com ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سید مرصاد دبیری

ثبت شرکت تعاونی چیست؟ در واقع شرکت های تعاونی شرکت هایی هستند که تمام یا حداقل ۵١% سرمایه به وسیله اعضا در اختیار شرکت تعاونی قرار گیرد و وزارتخانه ها، سازمان ها، شرکتهای دولتی و وابسته به دولت و تحت پوشش دولت بانک ها شهرداری ها شوراهای اسلامی کشوری بنیاد مستضعفان و سایر نهادهای عمومی می توانند جهت اجرای بند ٢ اصل ۴٣ قانون اساسی از راه وام بدون بهره یا هر راه مشروع دیگر اقدام به کمک در تامین یا افزایش سرمایه شرکتهای تعاونی نمایند بدون آنکه عضو باشند. تعاونی های تولید شامل تعاونی های مربوط به کشاورزی دامداری دامپروری و پرورش و غیره تعاونی های توزیع شامل تعاونی هایی می شوند که نیاز مشاغل تولیدی یا مصرف کنندگان عضو خود را در چهار چوب مصالح عمومی و به منظور کاهش هزینه ها و قیمت ها تامین می نمایند ۱-در ابتدا تعیین موضوع مناسب فعالیت شرکت با توجه به علاقه و توانمندیهای متقاضیان و نیاز منطقه ای ۲- تعیین تعداد متقاضیان اولیه برای تشکیل تعاونی ۳- تنظیم و تقدیم درخواست تشکیل تعاونی به همراه معرفی سه نفر بعنوان هیئت موسس از میان اعضای اولیه و سپس تکمیل فرم کلیات پیشنهادی مورد نظر و ارائه مدارک مورد نیاز. (شامل تصویر شناسنامه هیئت موسس – تصویر مدارک تحصیلی و یا تجربی در ارتباط با طرح پیشنهادی – تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت) ۴- دریافت موافقتنامه اولیه تاسیس تعاونی از اداره کل تعاون استان تهران یا ادارات تعاون شهرستانهای ذیربط برای تشکیل هر شرکت تعاونی، بدواً لازم است عده ای مرکب از حداقل ۷ نفر متقاضی حائز شرایط قانونی مربوط جهت عضویت در آن، جلسه مجمع عمومی مؤسس را بر اساس مفاد ماده ۳۱ و ۳۲ قانون بخش تعاونی جمهوری اسلامی ایران تشکیل داده و سه نفر را از بین خود به عنوان هیئت مؤسس مامور تمهید مقدمات تشکیل تعاونی از جمله تهیه کلیات طرح پیشنهادی و اساسنامه، دعوت به عضویت افراد واجد شرایط و برگزاری اولین مجمع عمومی عادی (در صورت موافقت وزارت/ اداره کل تعاون با تشکیل تعاونی) نمایند. هیئت مزبور پس از مطالعات و بررسیهای کافی طرحی مشتمل بر توجیه ضرورت تشکیل تعاونی، اعلام تعداد و مشخصات داوطلبان اولیه عضویت (و مهارت ها و تخصصهای آنان در تعاونی های تولیدی) نحوه تدارک سرمایه و دیگر امکانات مورد نیاز برای تشکیل و شروع فعالیت تعاونی، قید میزان سهمی که هر عضو باید در جهت تامین سرمایه شرکت (با تعیین مقدار لازم التادیه) خریداری نماید، اعلام نام بانک یا مؤسسه اعتباری که در نظر است اقدام به افتتاح حساب جاری در آن شود، شرح میزان و نحوه سرمایه گذاری و مشارکت وزارتخانه، سازمان و یا شرکت دولتی، وابسته یا تحت پوشش دولت، بانکها، نهاد انقلاب اسلامی و یا تعاونی دیگر (در صورتیکه واحدی از واحدهای مزبور قبول سرمایه گذاری و مشارکت نموده باشند تهیه نموده و ضمن معرفی نماینده تام الاختیار به وزارت/ اداره کل تعاون ارائه کند https://www.saadatsabt.com



:: برچسب‌ها: https://www , saadatsabt , com ,
:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سید مرصاد دبیری

خدمات مالی و حسابداری یکی دیگر از خدماتی که بعد از ثبت شرکت به آن نیاز خواهید داشت خدمات مالی و حسابداری خواهد بود. در شرایط امروز دسترسی به اطلاعات مالی شفاف، قابل مقایسه و قابل ‌اتکاء به منظور پاسخگویی به واحدها و سازمانهای درون سازمانی و برون سازمانی و تصمیم گیری های اقتصادی آگاهانه از ضروریت های توسعه و رشد اقتصادی در بخش خصوصی و دولتی به شمار می‌رود. از طرف دیگر صاحبان سرمایه، اعتبار دهندگان، دولت و دیگر استفاده کنندگان برای تصمیم گیری در زمینه سرمایه گذاری، نگهداری سهام، اعطای وام، ارزیابی عملکرد مدیران و دیگر تصمیمات اقتصادی مهم به اطلاعات مالی معتبر، مربوط و قابل فهم نیاز دارند. موسسه ثبتی و حقوقی سعادت اندیشان این نیاز را به خوبی درک کرده است و در جهت خدمت رسانی بهتر و کامل به مشتریان خود دپارتمان مالی را تشکیل و ساماندهی کرده است. خدمات گروه حسابداری و امور مالیاتی سعادت اندیشان ۱- انجام کلیه امور حسابداری و امور مالیاتی بدون نیاز به سیستم متمرکز حسابداری در دفتر کار شما ۲- مشاوره مالی و مالیاتی با ممیزان بازنشسته دارایی و دفاعیه ۳- اخذ کد کارگاهی، کد بیمه، پلمپ دفاترحسابداری ۴- تنظیم اظهارنامه مالیاتی و عدم فعالیت ۵- نوشتار دفاتر رسمی و حقوقی مودیان ۶- تعیین حوزه مالیاتی و اخذ کد اقتصادی ۷- ثبت نام ارزش افزوده، اظهارنامه ارزش افزوده، گواهی ارزش افزوده و هر نوع خدمات مالی و حسابداری دیگر. https://www.saadatsabt.com



:: برچسب‌ها: https://www , saadatsabt , com ,
:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سید مرصاد دبیری

ثبت شرکت مسئولیت محدود چیست و چگونه انجام می شود؟ یکی دیگر از نوع ثبت شرکت ها ، ثبت شرکت با مسئولیت محدود است. ثبت شرکت مسئولیت محدود، شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجارتی تشکیل شده و هریک از شرکاء بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت است.(م۹۴ ق ت) در اسم شرکت باید عبارت با مسئولیت محدود قید شود و همچنین اسم شرکت نباید متضمن نام هیچ یک از شرکاء باشد وگرنه شریکی که نام او در اسم شرکت قید شده است در مقابل اشخاص ثالث حکم شریک ضامن را در شرکت تضامنی خواهد داشت (م ۹۵ ق ت) اما قبل از هر چیز برای ثبت شرکت مسئولیت محدود باید مدارک خود را آماده کنید. مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت مسئولیت محدود ۱-کپی شناسنامه و کارت ملی کلیه افراد(اعضای هیئت مدیره، موسسین، سهامداران، بازرسین) ۲- گواهی عدم سوء پیشینه(کلیه اعضاء و بازرسین) ۳-تکمیل مفاد قرارداد (آدرس شرکت و سکونت و کد پستی- سرمایه شرکت- لیست اعضا و سهامداران- درصد سهام و سهم الشرکه و سمت ها- موضوع فعالیت- لیست اسامی (حداقل ۵ مورد اسم ۳ سیلاب خاص) ۴-امضا و تأیید اوراق شرکت دانستنی های ثبت شرکت مسئولیت محدود شرکت بامسئولیت محدود از شرکت های سرمایه است ولی برخی عناصر شرکت اشخاص نیز در آن مشاهده می شود. مشابهت های زیادی بین این شرکت با سهامی خاص وجود دارد با این تفاوت عمده که بسیاری از استانداردها و ضوابطی که به طور الزامی از سوی قانونگذار در ساختار و اداره سهامی خاص در نظر گرفته شده است، در بامسئولیت محدود نیست ولی شرکا می توانند تمام یا برخی از آن ها را به اختیار خود در اساسنامه مقرر کنند. نکته : - در قانون تجارت، برای میزان سرمایه شرکت بامسئولت محدود هیچ مبلغی تعیین نشده است. با این حال به صورت عرفی حداقل سرمایه اسمی مبلغ یک میلیون ریال می باشد. مسئولیت شرکا شرکت بامسئولیت محدود شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل می شود و هر یک از شرکا بدون آنکه سرمایه به سهام تقسیم شده باشد، فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول دیون و تعهدات شرکت خواهد بود. در نام شرکت باید عبارت " بامسئولیت محدود " ذکر شود وگرنه در برابر اشخاص ثالث تضامنی محسوب خواهد شد. شرکاء ممکن است از اشخاص حقیقی و یا حقوقی، تاجر و یا غیرتاجر باشند. نظر به اینکه تمام موارد فوق در شرکت های سهامی نیز مصداق دارد، لذا در واقع مسئولیت در هر دو شرکت محدود است گرچه تنها یکی از آن ها به این نام، نامیده شده است. نکته دیگر اینکه علیرغم آنکه شرکت بامسئولیت محدود منحصراَ برای امور تجاری تشکیل می شود، ممکن است شرکای آن تاجر یا غیرتاجر و حتی صغیر و محجور باشند که در آن صورت اولیاء یا قیم آنان طبق قانون و اساسنامه از طرف آنان اقدام به سرمایه گذاری و مداخله در امور شرکت خواهند نمود. انتقال سهم الشرکه تنها با رضایت اکثر شرکاء که ضمناَ دارای سه ربع سرمایه نیز باشند میسر است و در صورتی اعتبار خواهد داشت که به صورت رسمی انجام شود که البته ثبت انتقال در مرجع ثبت شرکت ها برای این منظور کفایت می کند. به هرحال، عدم ثبت موجب بطلان بیع سهم الشرکه بین طرفین نمی شود و ذینفع می تواند فروشنده را از طریق دادگاه، ملزم به تنظیم سند رسمی نماید. هیات نظار و نحوه انتخاب آن در شرکت بامسئولیت محدود هر گاه عده شرکاء کم باشد، انتخاب بازرس پیش بینی نشده است. ولی به موجب ماده ( 109 ) قانون تجارت در شرکت بامسئولیت محدود هر گاه تعداد شرکاء بیش از ( 12 ) نفر باشد، تعیین هیئت نظار ضروری است. عده نظار سه نفر یا بیشتر خواهد بود؛ که از طرف مجمع عمومی عادی تعیین می شوند. انتخاب آن ها به موجب شرایط مقرر در اساسنامه خواهد بود و مدت آن هم بستگی به میزان تعیین شده در اساسنامه شرکت دارد. ولی در هر صورت اولین هیئت نظار فقط برای یک سال انتخاب خواهند شد. وظیفه اولین هیئت نظار پس از انتخاب شدن این است که اطمینان حاصل کنند که تمام سرمایه نقدی پرداخت و سرمایه غیرنقدی دقیقاَ ارزیابی و تقویم و تحویل شده باشد. وظیفه هیئت نظار انجام وظایف بازرسان است . به این معنی که دفاتر و صندوق و کلیه اسناد شرکت را تحت نظارت قرار می دهند و همه ساله گزارشی به مجمع عمومی ارائه می نمایند و اگر در تنظیم صورت دارایی اشتباهی مشاهده کنند در گزارش خود ذکر و اگر مخالفتی با پیشنهاد هیئت مدیره در تقسیم منافع داشته باشند، دلائل خود را بیان می کنند. در موارد لازم و فوری که ایجاب نماید؛ هیئت نظار می تواند شرکاء را برای انعقاد مجمع عمومی فوق العاده دعوت نماید. به موجب ماده ( 167 ) قانون تجارت که می گوید : " اعضای هیئت نظار از جهت اعمال اداری و نتایج حاصله از آن هیچ مسئولیتی ندارند؛ لیکن هر یک از آن ها در انجام ماموریت خود بر طبق قوانین معموله مملکتی مسئول اعمال و تقصیرات خود می باشند ". نام شرکت بامسئولیت محدود در نام شرکت با مسئولیت محدود، باید عبارت بامسئولیت محدود ذکر گردد وگرنه در مقابل ثالث تضامنی محسوب می گردد و تابع مقررات آن خواهد بود. نام شرکت نباید متضمن نام هیچ یک از شرکا باشد در غیر این صورت شریکی که نامش در اسم شرکت ذکر شده در حکم شریک ضامن خواهد بود. شرایط ثبت شرکت مسئولیت محدود اگر مطالعه ای از قبل داشته باشید متوجه می شوید شرکت های سهامی خاص و مسئولیت محدود بیشترین آمار ثبت شدن را در بین انواع شرکت ها دارا می باشند. در مقاله زیر با شرایط ثبت شرکت مسئولیت محدود بیشتر آشنا می شویم. این نوع شرکت مناسب شما نیست؟ اگر با مطالعه شرایط این نوع شرکت متوجه شدید این نوع شرکت مناسب شما نیست پیشنهاد بعدی ما به شما شرکت سهامی خاص است. مدارک لازم جهت ثبت شرکت مسئولیت محدود در مقاله زیر لیستی از تمامی مدارک لازم برای ثبت شرکت مسئولیت محدود را بررسی می کنینم. مدارک تکمیلی ثبت شرکت مسئولیت محدود کپی اقرارنامه به همراه امضاء سهامداران دو نسخه فرم تقاضانامه به همراه امضاء سهامداران دو نسخه فرم اساسنامه به همراه امضاء سهامداران اخذ مجوز، زمانی که عنوان مربوطه نیاز به اخذ مجوز را داشته باشد. مراحل ثبت شرکت مسئولیت محدود چگونه است؟ - عقد قرارداد شما می توانید قرارداد «ثبت شرکت مسئولیت محدود» خود را به صورت تلفنی، حضوری، آنلاین منعقد نمایید. - تکمیل مدارک جهت انجام سریع و به موقع ثبت شرکت تان می بایست مدارک مورد نیاز را در کوتاه ترین زمان تکمیل و به کارشناس تکمیل مدارک تحویل دهید. جهت سهولت کار می توانید مدارک خود را از طریق ثبت درخواست ارسال کنید. - تأیید نام در این مرحله نام های پیشنهادی شما (با رعایت اولویت) به اداره مربوطه ارسال می شود و چنانچه مطابق با شرایط زیر باشد یک نام برای شرکت تان تأیید می شود. چنانچه در انتخاب نام شرکت مسئولیت محدود نیاز به مشاوره دارید می توانید با مشاوران ثبت سعادت اندیشان تماس حاصل نمایید. چند نام انتخاب کنید با توجه به اینکه: الف– نام خارجی نباشد ب- سابقه ثبت نداشته باشد پ- دارای معنا و مفهوم باشد ت- با فرهنگ اسلامی مطابقت داشته باشد انتخاب و به واحد تعیین نام اداره ثبت شرکت ها مراجعه و مسئول مربوطه با بررسی نام های ارائه شده نسبت به انتخاب و تعیین نام اقدام و نام تعیین شده را در روی برگ اظهارنامه قید می نماید و سپس اخذ موافقت از مسئولین اداره ثبت شرکتها درخصوص نام تعیین شده به عمل آید و این نام باید در واحد تعیین نام ثبت دفتر شود. - امضای اوراق در این مرحله می بایست تقاضانامه و وکالت نامه توسط کارفرما تأیید شود. - تشکیل پرونده مدارک توسط کارشناس جهت تشکیل پرونده به اداره مربوطه تحویل می شود و در دبیرخانه ثبت می شود. - کارشناسی کارشناس اداره ثبت با توجه به مدارک ارسالی موجود، پرونده را کارشناسی و اعلام نظر می کند. در صورت اخطار احتمالی، پرونده مجدد از سوی کارشناسان رفع نقص می شود. - تحویل اسناد شرکت شرکت شما ثبت شده است پس از پایان کار، به کارشناس تحویل مدارک مراجعه می نمایید و موارد زیر را دریافت می کنید https://www.saadatsabt.com



:: برچسب‌ها: https://www , saadatsabt , com ,
:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سید مرصاد دبیری

تغییر آدرس شرکت اگر به هر دلیل آدرس شرکتی را که ثبت کرده اید تغییر کند، می بایست حتما این تغییر آدرس را به صورت صورتجلسه تغییرات اعلام و روزنامه نمایید. آدرس هر شرکت محلی است که از نظر قانون به عنوان نشانی اصلی و معتبر جهت هرگونه ارسال ها در نظر گرفته می شود. از این رو حتما در اسرع وقت می بایست این تغییر اعلام گردد. مراحل تغییر آدرس شرکت تکمیل مدارک توسط موکل و تحویل به کارشناس کپی آگهی تاسیس کپی روزنامه رسمی کپی مدارک شناسایی همه اعضاء در صورت داشتن تغییرات کپی آگهی آخرین تغییرات تحویل مدارک به وکلا صدور صورتجلسه و تحویل به موکل جهت امضا تحویل مدارک به اداره ثبت توسط وکلا در صورت نقص در مرحله تایید نهایی ایراد اعلام شده رفع و با هماهنگی با موکل نقص اصلاح شده درهمان روز تایید می گردد. ( ارسال اینترنتی یک نسخه از اطلاعات به کارشناسی ) تایید نهایی و صدور آگهی تغییرات تقریبا دو هفته پس از صدور آگهی صدور در روزنامه رسمی htss://www.saadatsabt.com



:: برچسب‌ها: https://www , saadatsabt , com ,
:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سید مرصاد دبیری

موسسه غیر تجاری چیست و چگونه ثبت می شود؟ موسسات غیر تجاری موسساتی هستند که جهت مقاصد غیر تجاری مثل امور علمی، ادبی یا امور خیریه و امثال آن تشکیل می شوند و تشکیل دهندگان آنها ممکن است قصد انتفاع داشته و یا نداشته باشند. تشکیل موسسه از تاریخ ثبت شخصیت حقوقی رسمیت پیدا می کنند و می تواند عناوینی از قبیل انجمن بنگاه، کانون و امثال آن را اتخاذ نمایند. موسسات غیر تجاری به دو قسمت تقسیم می شوند: ۱. موسساتی که هدفشان جلب منافع و تقسیم آن بین اعضا خود نباشد. ۲. موسساتی که هدفشان جلب منافع مادی و تقسیم منافع مزبور بین اعضا خود یا غیر باشد مانند کانون های فنی و حقوقی و غیره. ثبت سعادت اندیشان در راستای گستردگی خدمات خود همراه با ثبت شرکت در زمینه های مختلف، ثبت موسسات غیرتجاری در عرصه های مختلف را دارد تا پاسخگوی تمام نیازهای شما عزیزان باشد. توضیح مختصر در مورد ثبت موسسه غیر تجاری در کنار شرکت‌ها که به کار تجارت اشتغال دارند قانونگذار نهاد حقوقی خاصی را که دارای شخصیت حقوقی می‌باشد جهت انجام اموری که جنبه غیر تجارتی دارد از قبیل کارهای علمی یا ادبی یا امور خیریه و خدماتی پیش بینی نموده است ماده یک آیین نامه اصلاحی ثبت تشکیلات و موسسات غیر تجارتی، این موسسات را چنین تعریف نموده است: مقصود از تشکیلات و موسسات غیر تجارتی مذکور در ماده ۵٨۴ قانون تجارت کلیه تشکیلات و موسساتی است که برای مقاصد غیر تجارتی از قبیل امور علمی یا امور خیریه و امثال آن تشکیل می‌شود اعم از آنکه موسسین و تشکیل دهندگان قصد انتفاع داشته یا نداشته باشند. بنابراین ارائه خدمات علمی و آموزشی و خدمات شهری و ارائه کمک‌های انسانی در قالب شخصیت حقوقی متصور بوده و از این جهت موسسات غیر تجارتی به دوقسمت تقسیم می‌شوند: الف: موسساتی که مقصود از تشکیل آن‌ها جلب منافع و تقسیم آن بین اعضای خود نباشد این گونه موسسات اصطلاحا موسسات غیر انتفاعی نامیده می‌شود کلیه فعالیت‌های اجتماعی از قبیل انجمن‌های اسلامی و تخصصی و علمی خاص و احزاب و دستجات سیاسی و موسسین آن هنگامی که در خواست ثبت می‌نمایند توسط اداره ثبت شرکت‌ها مراتب از اداره کل اطلاعات نیروی انتظامی استعلام می‌شود و پس از وصول پاسخ مثبت نسبت به ثبت اقدام می‌گردد. ب: موسساتی که مقصود از تشکیل آن ممکن است جلب منافع مادی و تقسیم منافع مزبور بین اعضای خود یا غیر باشد اینگونه موسسات موسسات غیر تجارتی نامیده می‌شوند بنابراین فعالیت‌هایی از قبیل آموزشگاه های علمی و فنی و کلاس‌های زبان و مدارس غیر انتفاعی و موسسات گاز رسانی یا ارائه خدمات شهری مانند نظافت و فضای سبز و موارد دیگر در زمینه‌های فوق در قالب موسسات غیرتجارتی متصور می‌باشد و موسسین باید پس از به ثبت رساندن موسسه نسبت به اخذ مجوز فعالیت اقدام نمایند. مدارک مورد برای ثبت موسسه ۱-کپی شناسنامه و کارت ملی کلیه افراد(اعضای هیئت مدیره، موسسین، سهامداران، بازرسین) ۲- تکمیل مفاد قرارداد ( آدرس شرکت و سکونت و کد پستی - سرمایه شرکت - لیست اعضا و سهامداران - درصد سهام و سهم الشرکه و سمت ها - موضوع فعالیت - لیست اسامی (حداقل ۵ مورد اسم ۳ سیلاب خاص) ۳-امضا و تأیید اوراق شرکت مراحل ثبت موسسه غیر تجاری خاص چگونه است؟ عقد قرارداد شما می توانید قرارداد «ثبت موسسه غیر تجاری» خود را به صورت تلفنی، حضوری، آنلاین منعقد نمایید. تکمیل مدارک جهت انجام سریع و به موقع ثبت شرکت تان می بایست مدارک مورد نیاز را در کوتاه ترین زمان تکمیل و به کارشناس تکمیل مدارک تحویل دهید. جهت سهولت کار می توانید مدارک خود را از طریق ثبت درخواست ارسال کنید تأیید نام در این مرحله نام های پیشنهادی شما (با رعایت اولویت) به اداره مربوطه ارسال می شود و چنانچه مطابق با شرایط زیر باشد یک نام برای شرکت تان تأیید می شود. چنانچه در انتخاب نام شرکت مسئولیت محدود نیاز به مشاوره دارید می توانید با مشاوران ثبت سعادت اندیشان تماس حاصل نمایید. چند نام انتخاب کنید با توجه به اینکه: الف– نام خارجی نباشد ب- سابقه ثبت نداشته باشد پ- دارای معنا و مفهوم باشد ت- بافرهنگ اسلامی مطابقت داشته باشد انتخاب و به واحد تعیین نام اداره ثبت شرکت ها مراجعه و مسئول مربوطه با بررسی نام های ارائه شده نسبت به انتخاب و تعیین نام اقدام و نام تعیین شده را در روی برگ اظهارنامه قید می نماید و سپس اخذ موافقت از مسئولین اداره ثبت شرکتها درخصوص نام تعیین شده به عمل آید و این نام باید در واحد تعیین نام ثبت دفتر شود. امضای اوراق در این مرحله می بایست تقاضانامه و وکالت نامه توسط کارفرما تأیید شود. تشکیل پرونده مدارک توسط کارشناس جهت تشکیل پرونده به اداره مربوطه تحویل می شود و در دبیرخانه ثبت می شود. کارشناسی کارشناس اداره ثبت با توجه به مدارک ارسالی موجود، پرونده را کارشناسی و اعلام نظر می کند. در صورت اخطار احتمالی، پرونده مجدد از سوی کارشناسان رفع نقص می شود. تحویل اسناد شرکت شرکت شما ثبت شده است پس از پایان کار، به کارشناس تحویل مدارک مراجعه می نمایید و موارد زیر را دریافت می کنید https://www.saadatsabt.com



:: برچسب‌ها: ثبت برند ,
:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سید مرصاد دبیری

بت شرکت در ارس منطقه آزاد تجاری-صنعتی ارس در استان آذربایجان شرقی (شهرستان‌های جلفا، کلیبر و خدا آفرین) و شمال غرب ایران واقع شده‌است. بنا بر ارزیابی‌های صورت گرفته از سوی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد ایران، منطقه آزاد ارس، پس از منطقه آزاد کیش، دومین منطقه آزاد توسعه یافته و در حال رشد کشور است. این منطقه که در مجاورت دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان قرار گرفته، دارای وسعت ۵۱۰۰۰ هکتار است. منطقهٔ آزاد ارس در ۱۳۷ کیلومتری شهر تبریز -که یکی از قطب‌های عمدهٔ دانشگاهی و صنعتی ایران است- قرار داشته و با شهر تهران نیز ۷۶۱ کیلومتر فاصله دارد. شهر جلفا به عنوان مرکز این ناحیه صنعتی-تجاری، در زمینه تجاری و گمرکی دارای پیشینه‌ای صد ساله بوده و مرز مشترک ایران و جمهوری خودمختار نخجوان در شهر جلفا به عنوان پرترددترین مرز مسافری ایران، پس از فرودگاه‌های تهران مطرح است ثبت شرکت در ارس و مراحل آن – ارائه مجوز فعالیت سرمایه گذار قبل از مراجعه به ثبت شرکت ها باید مجوز لازم برای فعالیت مورد نظر را از قسمت مربوطه اخذ نماید. – ارائه کلیه مدارک ثبتی به موسسه ثبت سعادت اندیشان – تائید اسم تجاری در تقاضای تعیین نام سرمایه گذار می تواند از اسامی ایرانی و خارجی استفاده نماید برای جلوگیری از تشابه اسمی (چه در داخل یا خارج از محدوده منطقه آزاد )پسوند ارس به نام شرکت افزوده خواهد شد – تکمیل کلیه مدارک ثبت نام اشخاص حقوقی – پرداخت حقوق ثبتی و اختصاص شماره دبیرخانه به فرم تعیین نام اسم تجاری – بررسی مدارک ثبتی ارائه شده بررسی مدارک ثبتی ارائه شده توسط کارشناسان ثبت سعادت اندیشان و اعلام نواقص به سرمایه گذار شرکت نامه و اظهارنامه تکمیل و ارائه شده توسط موسسین مخصوص ثبت نوع شرکت مرکز شرکت باید در محدوده منطقه آزاد ارس باشد تهیه پیش نویس آگهی تاسیس - ثبت اظهارنامه یا شرکتنامه اشخاص حقیقی در دفتر ثبت - درج نام تجاری تائید شده در دفتر مربوطه - اختصاص شماره دبیرخانه به اظهارنامه پلمپ دفاتر - ثبت اظهارنامه پلمب دفاتر تجاری در دفتر مربوطه - ارائه یک نسخه ممهور شده مدارک ثبتی و آگهی تاسیس به سرمایه گذار - ارسال یک نسخه از آگهی تاسیس به معاونت صادر کننده مجوز - ارسال آگهی تاسیس شرکت به روزنامه رسمی و محلی https://www.saadatsabt.com



:: برچسب‌ها: https://www , saadatsabt , com ,
:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سید مرصاد دبیری

افزایش سرمایه افزایش سرمایه شرکت عبارت است از افزایش اسمی میزان سرمایه ثبت شده شركت یا به عبارت دیگر افزایش تعداد سهام منتشره توسط شركت های سهامی. در مواقعی كه شركتها احتیاج به نقدینگی برای فعالیت های جدید یا توسعه فعالیت های قبلی دارند از یكی از مزایای حضور در بورس یعنی اقدام به افزایش سرمایه می نمایند . تامین مالی از طرق مختلفی چون آورده نقدی، استفاده از اندوخته های سنوات گذشته، صرف سهام و یا تركیبی از موارد مذكور صورت می گیرد.اما شاید جالب باشد بدانیم كه یك شركت چگونه میزان سرمایه خود را و طی چه مراحلی افزایش می دهد. معمولا پس از پیشنهاد هیئت مدیره و ارائه طرح توجیهی و مشخص نمودن روش و محل سرمایه گذاری و میزان افزایش سرمایه، این افزایش به میزان مشخص به تصویب مجمع عمومی فوق العاده میرسد. سپس در اختیار هیئت مدیره قرار گرفته و این هیئت پس از طی مراحلی با جلب رضایت سازمان بورس اوراق بهادار اقدام به ثبت افزایش سرمایه می نماید. طی این نوشتار برآنیم كه جزئیات دقیق تری برای یك افزایش سرمایه به همراه مستندات قانون تجارت و همچنین ذكر یك مثال ارائه نمائیم. تغییر در سرمایه شركت تنها در صلاحیت مجمع فوق العاده سهامداران شركت می باشد. لازم به یادآوری است كه این مجمع با حضور بیش از نصف سهام دارای حق رای و در نوبت دوم دعوت، با حضور بیش از یك سوم سهام به حد نصاب قانونی می رسد و همچنین تصمیمات مجمع فوق العاده با اكثریت دو سوم آرا در جلسه رسمی معتبر است.(مواد 83 و84 و 85 قانون تجارت جمهوری اسلامی ایران) در مرحله اول هیئت مدیره شركت طرح توجیهی افزایش سرمایه را برای قرائت در مجمع فوق العاده آماده می كند و در این مرحله اجازه برگزاری مجمع فوق العاده را از سازمان بورس اخذ نموده و در روزنامه رسمی شركت اقدام به درج آگهی می نماید تا از كلیه سهامداران شركت دعوت به مشاركت در تصمیم گیری در این خصوص نماید. نماد شركت با این آگهی بسته شده و معاملات بروی سهام شركت متوقف می شود. مواد 122 و 123قانون تجارت، آدابی را برای تشكیل جلسات هیات مدیره مشخص نموده است. ماده 122 قانون تجارت عنوان می كند كه ترتیب دعوت و تشكیل جلسات هیات مدیره را اساسنامه تعیین می كند و یك سوم مدیران را در صورتی كه حداقل یكماه از آخرین جلسه گذشته باشد می تواند دعوت نمایند، همچنین ماده 123 قانون تجارت هیئت مدیره را موظف نموده تا برای هر یك از جلسات خود صورت جلسه ای تنظیم نموده و به امضای اكثریت مدیران حاضر در جلسه برساند. در مرحله دوم هیئت مدیره اقدام به اقدام به قرائت گزارش در خصوص میزان، نحوه و محل افزایش سرمایه نموده و از آن دفاع می نماید. حاصل جلسه تصویب یا عدم تصویب افزایش سرمایه است.در صورت پذیرش گزارش توجیهی، در مرحله سوم تعداد سهام حاضر در مجمع فوق العاده برنامه زمان بندی اجرای این طرح را به تصویب سهامداران خواهد رسید. پس از مرحله تصویب طرح افزایش سرمایه توسط سهامداران، هیئت مجددا با در نظر گرفتن اصلاحات جدید اقدام به تصویب آن می نماید و تشریفات عملیاتی كردن افزایش سرمایه را شروع به كار می كند. ماده 158 قانون تجارت طرق مختلف افزایش سرمایه را بدین صورت مشخص نموده است: آمده نقدی، مطالبات حال شده، انتقال سود تقسیم نشده یا اندوخته، اضافه ارزش سهام و تبدیل اوراق قرضه. در این مجال مراحل در حالت افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و استفاده از اندوخته قانونی بیان می گردد. پس از تصویب هیئت مدیره در حالت استفاده از روش آورده نقدی گواهینامه های حق تقدم به آدرس سهامداران قبلی یا به آدرس شركت كارگزاری كه این سهامدار آخرین بار در آنجا اقدام به معامله این سهم نموده است ارسال می گردد. پس ازآن، ارسال اطلاعیه ای برای بازگشائی نماد توسط سازمان بورس ارائه می گردد. (از زمان برگزاری مجمع فوق العاده زمان ارسال گواهینامه های جدید نماد شركت متوقف می باشد) سهامدار قبلی دو انتخاب دارد: یا مبلغ درخواست شده توسط شركت را به حساب اعلام نموده واریز نماید تا شركت از این محل سرمایه قبلی خود را افزایش دهد. اگر شخص مطالباتی از دوره های گذشته نداشته باشد، میبایست به ازای هر سهم مبلغ 1000 ریال كه همان ارزش اسمی سهام براساس قانون می باشد واریز نماید، یا اینكه حق تقدم را به قیمت بازار بفروش برساند تا خریدار جدید درخواست شركت را اجابت كند. در این مرحله طی دو ماه خرید و فروش حق تقدم در تابلوی بورس صورت خواهد پذیرفت. طی این مدت هم نماد شركت و هم نماد حق تقدم قابلیت معامله دارد. طبق قانون هیئت مدیره اختیار تمدید استفاده از حق تقدم را نیز خواهد داشت. گاهی اوقات برخی از گواهینامه های ارسالی به سهامداران نمی رسد و لذا آنها نمی توانند از این حق قانونی خود استفاده نمایند لذا براساس قانون شركت به نمایندگی از همه سهامدارانی كه موفق به واریز وجه نشدند اقدام به عرضه این حق تقدم استفاده نشده می نماید. هرچند پس از پایان مهلت دو ماهه نماد حق تقدم شركت بسته شده بود، مجددا برای عرضه حق تقدم استفاده نشده نماد باز می شود. پس از طی این مرحله شركت اقدام به استعلام از بانك نموده و به همراه مصوبه مجمع فوق العاده و مصوبه هیئت مدیره براساس ماده 163 قانون تجارت برای ثبت افزایش سرمایه به اداره ثبت شركتها مراجعه می نماید و اقدام به ارائه آگهی ثبت افزایش سرمایه و چاپ در روزنامه رسمی كشور خواهد نمود. اما در صورتیكه افزایش سرمایه به روش استفاده از اندوخته ها باشد تنها مرحله آخر صورت می گیرد، یعنی شركت اقدام به دریافت استعلامی از بانك نموده به همراه مصوبه مجمع فوق العاده و مصوبه هیئت مدیره به ثبت افزایش سرمایه مبادرت خواهد نمود کاهش سرمایه شرکت هم چنان که سرمایه ممکن است اضافه شود گاهی اتفاق می افتد که تقلیل پیدا می کند . در مواردی که شرکت به زودی موفق به انجام منظور خود نمی شود و بیش از مبلغ مورد احتیاج سرمایه در اختیار دارد ، می تواند قسمتی از سرمایه خود را کاهش داده و به شرکاء مسترد دارد. طبق ماده 189 اصلاحی مجمع عمومی فوق العاده شرکت می تواند به پیشنهاد هیئت مدیره در مورد کاهش سرمایه به طور اختیاری اتخاذ تصمیم کند، مشروط بر این که در اثر کاهش به تساوی حقوق سهام لطمه ای وارد نشود و سرمایه شرکت از حداقل مبلغ مقرر کمتر نشود. یعنی در شرکت های سهامی از پنج میلیون ریال و در شرکت های سهامی خاص از یک میلیون ریال کمتر نباشد. پیشنهاد هیات مدیره راجع به کاهش سرمایه باید حداقل 45 روز قبل از تشکیل مجمع عمومی فوق العاده به بازرسان تسلیم شود. این پیشنهاد باید با توجیه لزوم کاهش سرمایه و شامل گزارشی درباره امور شرکت از بدو سال مالی که مجمع عمومی ترازنامه قبل از آن تصویب نموده همراه باشد بازرسان شرکت باید پس از دریافت پیشنهاد هیات مدیره نظر خود را به مجمع عمومی فوق العاده گزارش دهد. تصمیم مجمع عمومی دایر بر کاهش سرمایه باید حداکثر ظرف یکماه در روزنامه رسمی و روزنامه کثیرالانتشاری که آگهی های مربوطه به شرکت در ان نشر میشود آگهی گردد. در این صورت هریک از طلبکاران که منشا طلب آنها قبل از نشر آگهی فوق باشد می توانند ظرف دوماه از تاریخ نشر آخرین آگهی اعتراض خود را نسبت به کاهش سرمایه به دادگاه مربوطه تقدیم نمایند. در صورتیکه به نظر دادگاه اعتراض وارد تشخیص داده شود شرکت جهت تامین طلب معترض وثیقه ای که به نظر دادگاه کافی باشد نسپارد در اینصورت دین حال شده و دادگاه حکم به پرداخت آن می کند. تا مدت دوماه از تاریخ انتشار آگهی و همچنین در صورت بودن معترض قبل از خاتمه اجرای حکم قطعی دادگاه کاهش سرمایه ممنوع است. کاهش سرمایه به یکی از دو طریق ممکن است: کاهش تعداد سهام که در اینصورت بعضی از شرکا قیمت اسمی سهم خود را دریافت و با رضایت از شرکت خارج می شوند. کاهش مبلغ اسمی سهام مثلا سهام ده هزار ریالی به پنج هزار ریال تنزل و مازاد آن به صاحبان سهام مسترد می شود. باید متوجه بود که خرید سهام شرکت توسط همان شرکت ممنوع است زیرا در این صورت سرمایه شرکت تقلیل پیدا می کند بدون این که کاهش سرمایه آگهی شود. کاهش اجباری سرمایه شرکت اگر تقلیل سرمایه در اثر برداشت نباشد بلکه زیان های وارده به قدری باشد که نصف سرمایه شرکت از میان برود، در این صورت قانون هیئت مدیره شرکت را موظف نموده که مجمع عمومی را دعوت نمایند تا نسبت به بقاء یا انحلال شرکت تصمیم بگیرند. البته مجمع عمومی تصمیم به انتشار سهام جدید و یا کاهش سرمایه و یا انحلال شرکت خواهد گرفت. این تصمیم را در هر حال مدیران شرکت مطابق مقررات قانون به اطلاع مرجع ثبت شرکت ها خواهند رسانید. هرگاه مجمع عمومی فوق العاده رأی به انحلال شرکت ندهد باید در همان جلسه با رعایت مقرراتی که برای ثبت شرکت لازم است سرمایه شرکت را به مبلغ سرمایه موجود کاهش دهند مشروط بر این که از میزان حداقلی که برای شرکت های سهامی تعیین شده کمتر نباشد. https://www.saadatsabt.com



:: برچسب‌ها: https://www , saadatsabt , com ,
:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 دی 1399 | نظرات ()